torsdag 1 november 2012

"Mina 100 samtal med C" - fyrtiofjärde samtalet

I förra samtalet talade C om de grupper individer, som tillsammans utvecklas och stödjer varandra. Han kallar dessa grupper för släktträd och de kan ha ett varierande antal individer. Dessa stödjer varandra både i det fysiska och det icke fysiska livet. Man hjälper varandra att nå sina mål och finns där som stöd och hjälp. Det är både synliga och osynliga medvandrare på livets väg
.
Under kanaliseringen tar jag i det här samtalet upp frågan om individer jag sett, som hade ett helt annorlunda utseende och kom från en annan utvecklingslinje än vad vi gör som är inkarnerade på jorden.
"S.k. utomjordingar eller vad man ska säga, "säger jag
" Individer från en annan del av Galaxen, låter också bra", säger C.
"Det låter ju bättre, men jag måste vänja mig vid tanken på hur det Universum ser ut, som du beskriver", säger jag.

Här  berättar C igen om det kluster han tillhör. Andra tillhör andra typer av konstellationer till exempel släktträd. Var och en som ingår i den utvecklings- och arbetsgemenskap där C befinner sig bidrar med vissa specifika kvalitéer som är önskvärda just där. Han berättar att det var omöjligt att tillföra vissa kvalitéer från någon med en jordisk inkarnation, varför man istället fått tillföra resurser från individer i ett mer utvecklat system och från en annan s.k. utvecklingslinje.
Det finns alltså, säger C, individer som frivilligt gör ett slags hjälp- och stödarbete som kommer alla till del som har en inkarnation på jorden.

"Tillhörigheten till ett släktträd kommer när man utvecklats några nivåer", förklarar C. "Det är ingen idé att tillföra den här typen av erfarenheter, när det finns för stor brist på medvetenhet eller insikt, eftersom man då ännu inte kan tillgodogöra sig de möjligheter som bjuds."

Jag försöker hålla det egna sinnet öppet för det C talar om . Det är lätt att avfärda det man inte känner till eller vet något om och utgå från den egna kunskapen som referens för vad som finns och hur långt man kan sträcka sig. Detta har jag berört i tidigare samtal. Det kräver något av mig som åhörare och av dig som läsare att hålla dörrarna öppna för möjligheten. För möjligheten att vi inte vet allt och sett allt även om det känns så. Bekvämlighetszoner är tänjbara. Värderingar och avfärdanden byggda på okunskap är lättast att ta till.

I det här samtalet vill C förmedla att det finns individer i Universum, som har en annan utvecklingslinje och även de som har en högre medvetenhet än den vi har som inkarneras på jorden. Det finns individer som frivilligt engagerar sig och hjälper oss på olika sätt  i  detta Universella hjälp- och stödarbete, som man kan kalla det.
Var det någon som trodde att vi svävade på vår vackra planet alldeles för oss själva i detta gigantiska himmelshav? utan början och utan slut ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar