lördag 24 november 2012

"Mina 100 samtal med C" - femtioandra samtalet

Den farkost C tidigare berättat om, som kom att gå under namnet gummibåten, inleder dagens samtal.
Vi är nu i det större livet eller livet i sig som C kallar det som är ett liv och där det fysiska livet ingår med sin speciella form.

Den som läst tidigare samtal minns kanske, att namnet kom av att jag skulle beskriva den bild C skickade till mig. Jag letade efter bilder, som jag kunde relatera till och tyckte att det mest av allt liknade en gummibåt. Vi har ju tidigare talat om svårigheten att återge något som man inte känner till. Man får ta det man kan göra jämförelser med  helt enkelt.

Det påminner mig om när jag på 80-talet ingick i den grupp alternativmedicinska terapeuter som skulle ge behandling till politiker i riksdagen. Jag ger alltså en zonterapibehandling till en man. Han ser lite konfunderad ut och säger: " men du tror väl inte på allvar att det går nervtrådar från organen ner till punkter i fötterna ?" Nej, så var det ju inte,  men det finns många föreställningar.  Det har alltså hänt mycket sedan dess och det var tur då, att jag kunde lugna honom med att jag iallafall gjort utbildning i grundmedicin före andra utbildningar och visste att så inte var fallet.

Nu för att förklara ungefär vad jag ser att det ser ut som, använder jag alltså begreppet gummibåt men vill inte kännas vid att jag för den skull tror det finns gummibåtar i rymden, om nu någon kommer på idén att påstå det vid ett annat tillfälle.

Gummibåten är alltså den farkost som C och de som ingår i hans kluster använder sig av i sin uppgift att bistå dem som avlider oftast vid större olyckor och katastrofer.
I dagens bild, när jag ser gummibåten, verkar den fara på en vattenväg av något slag.
C säger att han valt att visa den så här idag medan andra gånger har han skickat bilder där gummibåten  farit genom olika frekvensskikt i rymden.
Idag berättar  C att uppbyggnaden i de olika frekvens-skikten är jämförbara och att det även i det icke fysiska finns olika frekvenser och täthet precis som den upplevelse vi har som är i den fysiska tillvaron.

" I den fysiska tillvaron utgör täthet och form den stabila illusionen som håller ihop idé- och tankevärld", säger C.
Det är en sak att förstå mentalt när någon förklarar allt tomrum som finns i det fysiska. Ungefär som att förstå att en gurka är mest vatten medan den verkar väldigt formfast och färgglad.  Det tankehopp som behövs för att förstå att det fysiska är en illusion kräver mer än mental kapacitet.
C säger " vi får istället ha en inkoppling till det större Gudsmedvetandet för att intuitivt förstå vad det handlar om."
Den som vill kan  byta ut Gudsmedvetande till intelligent fält eller något annat som känns bättre för dem, men det är ändå det som avses. Det större vibrationsfält som är det som är, vad man nu vill kalla det.
"Hela den utveckling man gör när man går från ett steg till ett annat, följer samma mönster,"  säger C.
Det är alltså när man får ökade kunskaper som förmågan att se och förstå vad som finns ökar. Vi går alla ett steg i taget.
Jag tänker på Tranströmer ord när han skriver om att det inom en människa öppnar sig valv efter valv.
"Det äger sin riktighet när det gäller den värld vi lever i vare sig den är fysisk eller icke fysisk " avslutar C det femtioandra samtalet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar