måndag 3 september 2012

"Mina 100 samtal med C" - tjugofemte samtalet

I det tjugofemte samtalet  följer jag med C genom en stor park och till en stor pampig byggnad. Så småningom kommer vi till en entré med något som liknar en reception. Vad är nu detta ? Vad vill han visa mig idag ?

Sedan urminnes tider, jag höll på att säga , sedan tidernas begynnelse, har det funnits berättelser om att allas liv finns dokumenterade.Där får man stanna med tanken ett ögonblick för att ta in vad det innebär.
Det har väl skiftat över tid hur man föreställt sig dokumentationen, kanske som ens himmelsk kunskap om varje människa. Inom kristendomen talar man innerligt och tröstande om att varje människa är sedd av Gud. Att inget händer någon enda utan att Gud vet det.Trösterikt att vara buren.
Det finns andra uppfatningar som menar att allt finns nedpräntat i "Livets bok". Där varje handling, tanke och uppsåt likaväl som allt som händer och ska hända en människa finns nedtecknat.  Tron på någon form av dokumentation är stark oavsett var över klotet man rör sig.

Idag sällar C sig till den skaran och säger att vi ska få ta del av det som tecknats ner för ett liv. Han nämner ett namn för att han vill visa mig ett exempel.
Det som är annorlunda idag och i det här samtalet med C, mot det jag tagit del av tidigare, är att C säger att livsberättelserna finns i bokform för att de har ett symbolvärde. Inte så att det egentligen ser ut så utan därför att det finns en kollektiv uppfattning och en utbredd idé om hur livsberättelserna ser ut. På grund av denna kollektiva idé kommer alltså dokumentationen ofta till uttryck genom att man föreställer sig eller ser informationen som om den var skriven i bokform. Så är det inte egentligen menar C.
Informationen är istället kopplad till varje individ via ett energiavtryck, där allt finns för var och en.

"Finns alla fysiska inkarnationer nedtecknade för var och en", frågar jag och inser att min användning av nedteckning följer idén om bokformen.
"Ja, alla fysiska inkarnationer, all planering och ökade kunskaper och insikter lagras för var och en". säger C. Det är förstås informationslagnng och inte nedtecknande det handlar om.

Som ett avslut på det här samtalet berättar C något om vad som finns vad gäller hans eget liv.
För det första så hänvisar han till sitt senaste fysiska liv men också det som pågår just nu med träning och utveckling alltsom arbetet pågår.
Han avslutar samtalet med följande:
"Jag har haft flera liv i Europa tidigare. Jag springer som en kökspojke i ett franskt slottskök och får ovett av alla. Så är det när man är längst ner på skalan. Det livet slutade  efter att jag fått en svår skada i foten när jag deltog i ett krig. Jag avled senare på grund av detta som en ung man hemkommen och vårdad av min mor. Det blev ett mycket kort fysiskt liv, där den viktigaste lärdomen var att vara den som var utsatt. Att inte ses av någon."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar