torsdag 30 augusti 2012

"mina 100 samtal med C" - tjugofjärde samtalet

Förra samtalet talade C om flygande tefat  och en fråga var vi drar vår egen gräns.
 "Det där är ok. Det kan jag tro på, men inte det och det..."
Vi har väl ganska klart för oss var och en var den gränsen går och hur långt vi är beredda att sträcka oss och vara öppna för möjligheter beträffande det vi inte känner till.

Idag för C samtalet vidare och tänjer ännu mer på vår bekvämlighetszon. Han berättar och jag skriver.
Samtalet om ufo fortsätter.

C inleder med att berätta om en hjälpstyrka, som har en övergripande och ordnande funktion i Galaxen.
"Om du någon gång sett en science fiction-film, så är det som en flotta". säger C
"Jag kan inte ens påstå att jag sett många om ens någon, så det är bra om du förklarar tydligt", säger jag.

Han förklarar då, att det är en flotta av flygande tefat som innehåller många individer tillsammans samt  en hel del utrustning. Denna hjälpstyrka har  en övervakande funktion. De kan också vidta åtgärder och riktade speciella insatser.  Här undrar jag förstås vad han syftar på och vad det kan vara för slags insatser. Kan han ge något exempel på vad det kan vara?

C förklarar då,  att utvecklingen i den fysiska tillvaron nu går mot en allt större individualisering.
"Det vill säga, varje person  går mer och mer  in i illussionen om separation"säger C.

Då kan det vara så att den utvecklingen blir föremål för  någon typ av insatser, där den hjälpstyrka han berättar om, då kan stödja eller iscensätta en aktion som gynnar samverkan och enhet. En situation man inte klarar ensam utan den har sin lösning endast genom att man försöker hitta lösningar tillsammans i samverkan.
Att göra en sådan situation möjlig och  tillgänglig kan vara en uppgift för den hjälpstyrka han talar om. Det är alltså genom förståelsen av att man blir starkare tillsammans. Genom insikten att alla hör ihop tas ett stort utvecklingssteg framåt.
"Inget är lämnat åt slumpen, inget är tillfälligheter även om man i stundens upplevelse av separation känner så", säger C.
" Vi är alla del av samma liv och kommer att följas åt. Tillsammans".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar