måndag 27 augusti 2012

"Mina 100 samtal med C" - tjugotredje samtalet

Den bild C skickar mig i det tjugotredje samtalet liknar det jag tror är ett flygande tefat. Inte för att jag någonsin har sett något eller för den delen är så bevandrad i filmer som handlar om rymden, utomjordingar eller andra fenomen som finns både i film och böcker. Om jag skall vara riktigt ärlig så har det aldrig engagerat mig speciellt.

Det finns däremot andra personer som tycker det är lite skrämmande att tänka sig både andra varelser och andra sorters liv i Universum. Lika många tycker säkert det är spännande att tänka på allt vi inte känner till och har utforskat. Jag tvivlar på att  vi någonsin från vår fysiska existens ens har dessa möjligheter även om tekniken och vetenskapen går framåt med ljusets hastighet , höll jag på att säga.

Som sagt. Bilden idag liknar det jag föreställer mig ett flygande tefat.
C bekräftar detta  och också det omdebatterade - att de faktiskt finns.

"Ufo" och som här på bilden flygande tefat tillhör både den materiella och den icke materiella världen", säger C
"Det betyder att de är synliga vid vissa tillfällen och osynliga andra" ? försöker jag för att förstå vad han kan mena.
För att förtydliga säger C att de går in i olika frekvensskikt och beroende på vibrationshastighet är de antingen inom det som är synligt för det fysiska ögat eller så har de en frekvens som ligger utanför vad våra ögon kan uppfatta.
Inget konstigt med det egentligen.

Somliga människor tror bara på det de kan ta på och se med sina ögon. Samtidigt har vi ju alla lärt oss att ögat ser en del av de svängningar som finns och likadant är det med örat och hörseln.  Alla som har hund eller är med djur och intresserad av dem vet ju att hunden, till exempel, uppfattar ljud som matte eller husse inte alls hör. Vem skulle komma på idén att försöka få en hund att förstå att ljudet inte finns för att det inte uppfattas av alla?

Såg en intressant dokumentär om hur fåglar följer energilinjer över jorden för att komma rätt. Det kände jag var en liten tröst för mig som ser känslomässig energi. Det är många som kan tvivla på att det går. Vi har många olikheter där vissa är känsligare än andra för vissa typer av energi och svängningstal. I varje kör finns nästan någon med absolut gehör till exempel  och som lider av att tonen inte har sitt rätta svängningstal. Det ifrågasätts sällan.
Det finns massor med exempel på områden där vi accepterar det vi själva inte ser, hör eller upplever medan det inom andra områden ses som suspekt.Var man själv drar den linjen kan man ju fundera på.

Det faktum att de som vittnar om att de sett flygande tefat i många fall också sett dem försvinna framför deras ögon har att göra med farkostens svängningstal. 
"Farkosten försvinner inte men väl ögats förmåga att uppfatta det ",säger C.

Många som har en större känslighet eller de som säger sig sett olika fenomen som flygande tefat till exempel  är lätta att driva med och man kan också göra sig lite löljlig på deras bekostnad.  I vår värld, den fysiska,  finns det personer med livlig fantasi, personer som ljuger och far med osanning sida vid sida med andra som ser och hör saker  som ligger utanför det vi kallar normalt.
Det går kanske att lämna värderingar åt sidan och hålla ett något så när öppet sinne för att det finns olika upplevelser och att världen kan se annorlunda ut än vad vi tror.
Det där med kontroll får vi ändå ingen ordning på mer än inom vissa ramar.
Det stora livet pågår  och vi är fortfarande på en liten planet i ett stort Universum.
Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar