lördag 7 juli 2012

"mina 100 samtal med C" - fjortonde samtalet

Förra samtalet om änglarna och de änglalika väsen som finns med oss tänker jag på med stor glädje.Alla ser inte änglarna men somliga gör det därför att de kan uppfatta de speciella frekvenser det handlar om. Precis som när C talade om växter och de personer med "gröna fingrar", som har en speciell förmåga att koppla in till de frekvenser där det sker en överensstämmelse. Så är det också med änglarna, vad jag förstår

I det fjortonde samtalet inleder C med att skicka en bild på farkosten. Den farkost man använder för att utföra sina uppgifter i det kluster C ingår i. Han visar mig hur otroligt snabbt de förflyttar sig.
Det är lite samma känsla man kan ha när en ambulans i full fart är på väg till en olycksplats. Det kan inte gå nog snabbt.
C poängterar att det är individerna i klustret tillsammans med farkosten som är instrumenten. När de inte är på uppdrag arbetar de hela tiden med att förfina sina möjligheter  att utvecklas individuellt och tillsammans.
Förutsägbarheten kring större olyckor finns till del, men C menar att  det alltid finns en del av besluten som är kopplade till den fria viljan hos individen. I vissa fall kan skeenden helt avvärjas och det blir helt andra förlopp.I andra sammanhang behövs så mycket samlad fri vilja och gemensam vilja för att ändra inriktningen att det inte räcker med bara en individs beslut.

"Vad händer då för dem vars tid är ute, som vi kallar det", undrar jag.
"I de fall döden kommer odramatiskt och på grund av ålder finns mycket liten eller ingen fri vilja att utnyttja i situationen," säger C."Det finns alltid en plan B".

Det här leder in på tankar om den fria viljan och det ansvar man har som person . Att se till något större. Att se till helheten. Jag brukar alltid säga att man kan inte skada någon annan genom att vara den man är och vara sann mot sig själv. Att inte låta sig manipuleras eller låta andra styra.

Allt är inte det ena eller andra. Inget handlar om att få precis som man själv vill i varje ögonblick.Det handlar också om att respektera en överenskommelse, regler, lagar och förordningar som något man är överens om och hur dessa ska ändras om det är önskvärt.Hänsyn. Samtidigt vara sann mot sig själv och det man känner är en del av det som kommer alla till godo.Som att balansera på slak lina.  Det handlar om ett både och
Man är sann mot sig själv och samtidigt har man omtanke om den andre.
Om jag ser mer av dig blir också mitt liv rikare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar